Tuesday 15 January 2008

Brains, like hearts, go where they are appreciated

KLCC.....

welcome back my baby.....
alhamdulillah.......
setelah seminggu "my baby" berada di wad KLCC.....
kini ia sudah kembali kepangkuan tuannya....
keselamatan dipertingkatkan....
sangat bersyukur.......
mungkin seminggu dua ni macam2 sudah terjadi....
bila difikir-fikirkan insyAllah perkara yang lebih baik menanti kelak...

-----------------------------------------------------------------------------------

dalam pada masa yang sama......
macam-macam disebalik cerita yang tidak dapat diungkaikan....
gugur jantung ini bila mendapat berita dari kuantan....
di UIA diam seribu bahasa...
tetapi Allah menggantikan pertemuan ku dengan rakan baik ku yang pulang dari Australia....
terlalu banyak telah ku pelajari sepanjang malam 28 January 2008.....

-------

sifir kehidupan hangat dibincangkan....
macam-macam cerita dikongsi....
bertemankan air kelapa....
temanya berkisarkan kehidupan....
temanya berkisarkan persahabatan....

------

Allah maha berkuasa.....
ini semua adalah petanda-petanda yang diri ini perlu mengharungi ujian yang lebih besar...
sejauh mana diri ini bersedia dan bijak mengharungi liku-liku ini....
sahabat sangat penting.....

-----

seperti yang ku jangkakan
entah kenapa hati ini bergetus untuk menelefon sahabat baikku di Melaka...
hati ini dimainkan dengan lirik kenangan masa silam...
jauh disudut hati ku untuk menggarap kembali kenangan silamku.....
bicara dan diskusi dipanjangkan....
kenyataan bersahaja sahabat baikku....
menyebabkn keadaan ku seolah-olah salur darah jantungku pecah dan tersumbat....
mula-mula aku merasakan itu hanya gurauan....
tetapi aku terhidu kesungguhan dari kenyataannya......
aku bingung......

-----

Aku merasakan seolah-olah aku kehilangan segala-galanya...
termenung aku si alam cyberjaya bersendirian....
aku menangis...
aku mencari sebab..
aku mencari jawapan...
aku mencari kepastian...
linangan air mata terus menemani hidupku...
aku cuba susun aqalku untuk terus berfikir...
perkataan yang terkeluar dari benak fikiranku hanyalah "SACRIFICE & BERKORBAN"...

-----

Aku buntu mencari punca.....
perkara sebegini pernah ku cuba satu masa dulu....
tapi aku kecundang dalam hal itu...
berbisik sendirian....
mencari kekuatan...
tetapi aku terus menangis...
tiada pena untuk mulakan tulisan hidup baruku...
dan tiada nokhtah untuk aku lepaskan masa silam ku...

-----

4 comments:

Anonymous said...

"ketika satu pintu kebahagian tertutup,pintu yang lain dibukakan. Tetapi seringkali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan kepada kita"

raja hazwani aimi said...

salam...
thanks for the comment...
may i know who wrote this....
its really meaningful.....
at first i didnt expect any comment.....
because i just write with full emotion.....
anyway
i really apprieciate the comment...
thanks...

Anonymous said...

Cinta bukan mengajar kita lemah, tetapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar menghinakan diri, tetapi menghembuskan kegagahan. Cinta bukan melemahkan semangat, tetapi membangkitkan semangat.

-Prof. Hamka dalam Tenggelamnya Kapal Van Der Wick-

raja hazwani aimi said...

salam......

kata-kata yang dipetik dr Prof Hamka memberi muhsabah kepada diri ini...benar cinta membolehkan kita menjadi teguh kegagahan dan membangkitkan semangat...alhamdulillah....nikmat itu dirasai....tetapi diri ini terlalu lemah untuk menerima ujian ketika mana Allah menarik kenikmatan cinta dari hati manusia...mungkin diri ini tidak bersedia..mungkin juga diri ini terlalu kurang ilmu...sesungguhnya diri ini insyAllah akan terus mencari kekuatan....terima kasih keatas kata-kata semangat...saya mengalu-alukan untuk anda teruskan memberi pandangan da komen....