Saturday 21 February 2009

Nafas Baru......



Salam....

"Nafas baru" is dedicated to my best friends who always concern...

aku hidup seperti biasa...
tetapi sebenarnya bukanlah biasa untuk aku...
sebenarnya aku sedang terkapai-kapai...
lautan yang bergelora yang hampir melemaskan aku...
aku cuba mengemis pertolongan...
siapakah yang akan sedar jika aku tidak melaungkannya...
aku menongkah arus sendirian...
makin lama makin lemah aku dibuatnya...
siang dan malam tidak mengenal aku...
mencari kekuatan bersendirian...
aku sangkakan perahu di lautan mampu menolong...
makin dipaksa untuk mengejar...
semakin jauh dan tak terkapai oleh kudratku...
sesekali tidak menoleh kearahku...
bertapa terseksa aku laluinya...
keliru sama ada aku perlu teruskan mengejar...
atau membuat sempadan untuk aku terus hidup...
Aku biarkan diri aku terus terapung...
untuk dibawa arus gelora....


Hidup ini penuh dengan pilihan...
pilihan yang perlu diteliti...
hukum alam tidak lekang dengan panas dan hujan...
untuk kita terus sebati...

Tatkala aku "struggle" dalam hidup aku...
sukar sangatkah untuk terima aku seadanya?
aku membosankan?
am i too complicated?
aku ni mmg susah nak handle?
aku sendiri mencari salah diri sendiri...
sehingga ia membunuh aku...
membunuh jiwa aku...

Sebenarnya jika aku peka dengan suasana sekeliling...
tatkala aku berhempas pulas di lautan itu...
sahabat yang sentiasa bersama aku di masa senang dan susah....
sedang berenang sama untuk menyelamatkan diriku...
semuanya mahu menyelamatkan aku...
mungkin cara mereka berbeza....
aku sangat hargai dari sekelumit usaha hingga sebesar-besar cara...
terima kasih pada semua...

persoalannya aku terus terapung...
Ahamdulillah hari ini sangat bermakna...
seseorang telah membuat aku terus berenang menempuh gelora....
tetapi bukan untuk mendapatkan perahu...
tetapi terus mencari kapal yang benar-benar akan selamatkan aku...

"ko dah kaji tak dalam2"
"kenapa ko selalu depress?"
"kalau aku evaluate ko dari pandangan aku boleh tak?"
"first aku conclude, ko tak puas hati ngan way of life ko skarang"
"try nak dapatkan bende tak de, daripada bersyukur ngan ape yang ade"
"kau banyak sangat privilage, sayang"
"aku sangat envy ngan ko sejak dulu lagi"
"ko ade great life,kau sangat berkaliber,orang trust ko"
"mebi ko perfectionist?"
"mebi sebab tu ko susah nak puas?"
"kalau ko frowning aku pun ikut berkerut"
"wani. aku kawan ko. ingat tu."
"kalau ko happy~ aku for sure happy"
"don't listen to him,dont ever"
"kenapa ko nak letak rules to get back to normal?"
"he is not _ _ _ _ and will not be _ _ _ _"
"so, don't treat him like _ _ _ _"
"he's another person!!"
"they are 2 completely different person!"
"don't ask how"
"sebab bende tu akan melekat setiap masa kalau ko pk cara"
"hidup cara biasa"
"kekuatan ko tak de kaitan ngan die"
"ko independent,sometimes i think u try too hard"
"aku kawan ko since bile wani?"
"aku tau up down ko"
"aku dapat sense"
"aku pick up clues from the way ko cakap ngan aku"
"aku amik tau pasal ko without ko tau"
"support akan datang kalau ko mintak"
"but you make me feel sad if you are sad"
"seriously,kuat gak perasaan aku kat ko,slalu gak aku pk2 ko sebenarnye,camne nak wat ngan budak ni"
"aiyoo~ ko nak wat ape lagi ni"
"so, tak yah pk bende yang susah nak dapat"
"kutip dulu bende kecik2 tu dulu"
"love youself"
"sebab aku nampak semua tindak tanduk ko membunuh diri"
"membunuh jiwa ko sendiri"
"aku tak nampak dah senyuman ko yang genuine"
"aku tak paham tul orang yang reject ko"
"you can't get anyone better than him"
"kalau aku laki, aku dah lame kawen ngan ko"
"cube treat same je"
"we are who we are"
"if someone doesn't accept us as who we are, just dont bother"
"dah. tak mo pk pelik2"
"kalau ko nak luah kan ape2, cakap ngan aku"

thanks MilaH....
and thanks to each of everyone who appreciate me...
only people know me well know how to appreciate me...
treat others who dont appreciate me like a wind...

3 comments:

Nabihah Bazz said...

yup2,i agree wif ur fren waniii..
u are way too better for him,so love uself first...wats past let it be past taw!! be strong,dh nk dkat Final ni..im always wif u no matter wat! remember,no matter wat wani,iA (:

Anonymous said...

*shy shy*

raja hazwani aimi said...

Thanks everyone.....to be my sahabat masa senang n susah....

Milah dont shy2 cat

anb - thanks always be there.....jadi makcik pade sumeorang...but u much better than makcik to me...:P