Tuesday 18 September 2007

ramadhan + physiology + election = anugerah

salam...

Alhamdulillah kita telah dipanjangkan umur untuk bertemu ramadhan kembali....sememangnya ramadhan ini adalah tahun kedua disambut di CUCMS....memang meriah....iftar jama'ie n tarawih di kampus,qiamullail di Putrajaya, Friday Talk....dan macam-macam program yang dijalankan bagi mengimarahkan lagi Ramadhan kali ini. Ramadhan di CUCMS kali ini...seiring dengan "Block" Physiology, secara tidak langsung ilmu ini memberi tarbiyah kepada diri sendiri akan kebesaran Allah dalam menyempurnakan kejadian manusia.Ya Allah bertapa indah dan telitinya kekuasaan Allah menyempurnakan hidup kita.Fitrah manusia yang selalu leka dan tidak bersyukur,dan sememangnya mengingatkan diri sendiri bertapa kita tidak putus harapan untuk memohon keampunan daripada Allah.

Jika bergaul dengan orang yang berilmu, insyAllah kita akan terasa tempias ilmunya. Begitulah anugerah Allah pada hamba-hambanya. Ilmu physiology secara tidak langsung membawa kesan tarbiyah pada diri ini. Segunung kesyukuran kerana Allah menganugerahkan Prof. Hamdan pada kami sebagai perantara ilmunya. Syukran Prof. semoga ilmu yang telah dilimpahkan akan berkat dunia dan akkhirat.Salam Ramadhan kepada semua warga CUCMS.

Putrajaya....berbuka bersama-sama abang dan angah mengeratkan lagi kami tiga beradik.Dah lama tidak merasakan suasana "hang around" tiga beradik ni.Rindu dengan suasana macam nih. Perkarangan masjid Putrajaya menjadi tempat untuk kami menjamah makanan yang dikirim. Nikmat rasanya berbuka dengan lauk mak.Terima Kasih semua

No comments: