Thursday 20 March 2008

break with reflection

salam

berita sedih telah aku terima....
terdiam seribu bahasa....
dari Allah kita datang dan kepeada Allah juga kita kembali......
pemergian rakan ku.....
agak terkesan disanubari ini....
ini juga peringatan Allah kepada diri ini...

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-

sambutan maulidur rasul hangat disambut di cyberjaya ini....
forum belangsung malam 19 Mac 2008....
kebetulan pula genap sambutan hari lahir insan yang paling aku sayangi....
Hari lahir bonda ku...
"Selamat Hari Lahir Bonda"
sayangnya....
aku tidak berkesepatan menyambut bersama-samanya....
tapi insyAllah kekuatan dan kepercayaan bondaku....
kekal dihati akan ku pikul amanahmu....
apa yang aku harapkan....
Allah sentiasa merahmati ayahnda dan bonda ku.....
doa kalian amat ku dahagakan...
terima kasih untuk segala-galanya....
kasih sayang kalian tidak berbelah bahagi kepada putera2 dan puteri kalian...
ampun dan maafkan segala dosa anakanda ini...



lirik ini menjadi sumber kekuatan untuk aku bangkit satu ketika dulu....
dan terus bermain-main dikepalaku....

Nur Malam

Renungi malam ini rasa kesangsian
Ku kini berada di alam yang sunyi
Hanya bertemankan bintang dan bulan
Di malam kelam

Hembusan angin bayu pastikan berlalu
Seiring dosa lalu yang membelengguku
Moga semalam jadi pedoman
Dan pengajaran

Langkah kaki kananku
Menyusuri rumah suci
Bermula episod baru
Dalam ketulusan hati

Bila hati menghadap tuhan
Baru kusedar ada kelemahan
Terasa kerdil berbanding Yang Esa
Terharu, terfikir betapa agungnya Tuhan

Tuhanku, aku tidak layak masuk syurga-Mu
Namun tak berupaya menghadapi api neraka-Mu
Terima taubatku dan ampunkan dosa-dosaku

Inginku ubah cara hidupku yang lalu
Menjadi hamba yang diredhai selalu
Tiada palsu wahai tuhanku
Allah yang satu

Kuakhiri sujud dengan doa
Semoga dikabulkan hajat
Dijauhkan duka lara
Kuharap terimalah taubat

No comments: