Tuesday 26 May 2009

besyukurkah aku?

sambungan untuk marah diri sendiri.....
mmg terasa down sangat....
entah apa yang rasuk kepala otak aku ni.....
memang hidup mesti diteruskan.....
keep on telling myself....
asyik pujuk diri sendiri....
arghhhhhhhhhhhhhhhh.........
tinggi sangat ego tu....
tak bertempat....
tak caya dengan diri sendiri....
sampai bila terus wat kesilapan...
kali ini aku memang perlu benar-benar tekad.....
sekadar hangat-hangat tahi ayam?......
arghhh....tak habis2 terlalu positive ngn diri sendiri.....
silap aku tak bertegas.....
aku silap kayuh sampan sendiri....
kalau mula dah silap.....
memang susah nak patah balik.....
macam nak belasah diri sendiri pun ada....
bukan tak diingatkan....
tapi cepat sangat tunduk....
bukan tak ada ilmu....
tapi tak diaplikasikan....
apakah aku termasuk dalam golongan orang munafik....
menyesal sekarang???
arghhhh aku benar-benar kene pilih hidup aku sekarang ni.....
kalau nak terus ke jalan siratulmustaqim.......
banyak benda yang aku kene korbankan....
bukan tak nampak ke arah mana hidup aku ni...
tapi tulah ntah mana hilangnya kekuatan singa yang selama ini menjadi perisai hidup aku....
berbelas tahun aku semai..tumbuh...akhirnya goyang....
apakah tanaman aku sudah pun tercabut???
tidak boleh digambarkan bertapa aku merindui kemanisan iman.....
hati ini terlalu kotor.....
bagaimana untuk aku kembali...
berperang dengan diri sendiri....
apa sebear aku nak capai dalam hidup ini.....
kenapa tarbiyah tak terkesan pada jiwa aku???????

No comments: