Friday 29 May 2009

Mencari Kekuatan

Tamparan hidup membuatkan kita sedar dari leka...
Aku bermonolog dengan diri sendiri kebelakangan ini...
Sungguh aku lalai dan lemah membuat keputusan...
Iman di dada seolah-olah tercabut tidak lagi menjadi perisai...
Aku tunduk pada bisikan syaitan dan nafsu dijulang...
Di sisiku keluarga dan sahabat yang sentiasa membelaku...
Tapi aku seolah-olah menyerahkan diri untuk keliru...
Jauh sekali untuk membela diri sendiri dalam kekusutan ini...
Sekarang ini aku berada dimedan pertempuran aku tersungkur...
Kekuatan aku cari disekelilingku ternyata hanya ada pada Rabb...
Malu aku pada mulanya untuk berhadapan dengan Rabb...
Terasa diri ini hina disisinya namun ku serahkan juga diriku padaNya...
Air mataku ku limpahkan padaNya memohon pengampunan...
Moga aku dapat istiqamah dalam memohon taubat padamu Ya Rabb...
Taubat sebenar-benar taubat "Taubatan Nasuha" sepanjang kehidupanku...
Kau yang Maha mendengar, Kau yang Maha pengasih, Kau yang Maha pengampun...
Aku bersyukur kerna Engkau memberiku ruang dan peluang untuk kembali...
Aku mohon perlindunganMu supaya aku tidak lagi tersungkur dan terhantuk...
Jadikanlah aku orang yang benar-benar bersyukur atas segala nikmat yang Kau kurniakan...
Teguhkanlah diriku untuk menentang tipu daya dunia yang penuh kepalsuan...
Tenangkanlah diriku dalam menempuh dugaan dan cabaran...
Aku mahu terus dekat denganMu hingga akhir hayatku...
Aku redha dengan segala ujian ini dan mengharapkan pengampunan dariMu...
Janganlah Engkau menguji aku dengan ujian-ujian yang amat dashyat...
Selamatkanlah dan lindunglah diriku dari segala kekufuran dan dosa-dosa...
Ya Rabb Engkaulah Maha berkuasa, ampunilah hambamu yang dhoif dan lemah ini...
Semoga aku terus berada dekat denganMu dan berada dibawah lembayungMu...

No comments: